De backhand beheersen in racket sporten zoals squash

In de meeste racketsporten kan de backhand een ietwat gecompliceerde zaak blijken te zijn en squash is hier niet immuun voor. Iedere sporter heeft een zwakte die zijn tegenstander zal proberen uit te buiten. Voor beginners is de backhand vaak een van die zwakheden. Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Quality Squash Stores. Een […]

In de meeste racketsporten kan de backhand een ietwat gecompliceerde zaak blijken te zijn en squash is hier niet immuun voor. Iedere sporter heeft een zwakte die zijn tegenstander zal proberen uit te buiten. Voor beginners is de backhand vaak een van die zwakheden.

Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Quality Squash Stores. Een grote Nederlandse squash webshop.

Het is in je eigen belang om zoveel mogelijk van je zwakheden te elimineren.
Dus wat zijn de beste backhand squash oefeningen? Probeer een kanaal te creëren aan de linkerkant van het veld, en sla backhands voor jezelf langs de lijn. Begin bij de voormuur en ga dan terug. Je kunt deze oefening ontwikkelen door af en toe een cross-court toe te voegen. Andere oefeningen, zoals een backhand side-to sides, zijn echt effectief.

Spiergeheugen is belangrijk in elke sport die hand-oog coördinatie vereist. Veel beginners vinden de backhand een zeer onnatuurlijk schot om te spelen.

Als je begint ziet de backhand er ongemakkelijk uit en voelt hij zich ongemakkelijk. Het is uiteindelijk de sleutel tot het denken dat geen van deze dingen waar is. De enige manier om een squashbackhand te laten werken is door het steeds opnieuw te oefenen.

Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Quality Squash Stores. Een grote Nederlandse squash webshop.

Dit is waar dit artikel je zal helpen!

Hier geef ik de beste 14 oefeningen om je backhand echt te helpen ontwikkelen. Ze verbeteren je nauwkeurigheid, techniek en zorgen ervoor dat de dingen natuurlijker en tweederangs aanvoelen.
Deze oefeningen zijn geweldig voor beginners, maar veel zijn ook goed voor gevorderde en zelfs gevorderde spelers. Het zijn allemaal solo-oefeningen.

Laten we proberen je te helpen om te komen waar je heen wilt in squash. Niet meer gedomineerd worden aan de backhandkant, of dat spelers elke schot naar die kant slaan als ze met je spelen. Vergeet de reis niet en concentreer je op de bestemming.

Zoek wat kegels (of tape) en maak een kanaal met ze op ongeveer 2 meter afstand van de zijwand die van de achterwand van de baan naar de voormuur loopt.

Praktisch gezien zou je maar genoeg ruimte moeten hebben om één stap naar links of één stap naar rechts te zetten.

Voor de eerste boring ga je ongeveer 5 meter van de voormuur staan, met je voeten in het verlengde van de kegels. Het idee van deze eerste oefening is dat je een zachte achterbakse hand naar de voormuur achter je gaat spelen en dat je dit blijft herhalen. Je kunt de bal alleen in het kanaal tussen de kegels en de zijwand slaan.
Uw focus ligt op het op gang brengen van de eenvoudige mechanica in het schot.

Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Quality Squash Stores. Een grote Nederlandse squash webshop.

Je leert jezelf ook om die backhand tot op zekere hoogte te kunnen controleren.

Een ongecontroleerde backhand zal een bal produceren die buiten die kanaalgrenzen terugkomt.

Als je eenmaal de discipline en controle hebt die nodig zijn om enige vooruitgang te boeken met deze oefening, kun je de inzet verder naar achteren verplaatsen.

Het principe blijft hetzelfde. Neem een positie in binnen het kanaal dat je hebt gecreëerd, met je voeten dicht bij de kegels. Je hebt hier één taak.
Start een backhand rally tegen jezelf. Je zult merken dat je nu wat meer tijd hebt om te spelen, wat de verleiding groter maakt om rond de backhand te rennen en in plaats daarvan de forehand te spelen.

DOE HET NIET!

Wat er ook gebeurt in de loop van deze oefening, je enige doel is om de squashbal met de backhand te raken.

De realiteit is dat je niet altijd de rechte backhand speelt in een spelsituatie. Er komt een moment dat de situatie vereist dat je de bal over het speelveld slaat.

Dus, terwijl deze oefeningen gaan over het perfectioneren van de backhand, zul je op een gegeven moment genoodzaakt zijn om het schot af te wisselen met de forehand.
Houd de kegels op het veld, beweeg een beetje dichter bij de voormuur zodat je ongeveer in het midden van het veld staat, maar op de lijn van de kegels. Begin de rally door op een rechte achterhand te slaan. Je tweede schot zou dan over de baan moeten gaan.

Ren naar de overkant van de bal, en raak een forehand, waarbij je de bal recht naar het achterste gedeelte van de baan stuurt en op de achterkant van de baan. Ren terug en begin opnieuw met de oefening.

Werk aan het ontwikkelen van een ritme. Begin van dichtbij en werk dan achteruit.

Het doel is om de oefening succesvol te kunnen spelen vanaf de achterkant van de baan.

Kruisbanen aan de voorkant van het veld moeten vrij voorzichtig worden geraakt zodat je ze goed kunt terugvinden.

Je zou je nu een beetje comfortabeler moeten zijn met je backhand shots. Nogmaals, je wordt nu opgeroepen om de inzet te verhogen.

Het kanaal van de kegels dat je hebt opgezet zal weer van pas komen voor deze oefening.
Je doel met deze oefening is om alleen nog maar de bal te laten stuiteren in wat nu effectief het achterste kwart van het veld is. Ga in de buurt van de achterste hoek staan, met je voeten in de buurt van de kegels. Raak backhands voor jezelf. Het doel is om de bal in het kanaal te houden en achter de servicelijn te stuiteren.

Een manier om dit consistenter te doen is door de hoogte op de voormuur te gebruiken.

Als het moet, moet je de bal ook vertragen om de eerste controle te krijgen.

Hoe comfortabeler je je wordt, hoe sneller je deze eenzame dans (rally) kunt maken. Wanneer je uiteindelijk meer gevoel voor de backhand krijgt, kun je meer nadruk leggen op het slaan van het rubber van de bal.

Het einddoel, met uitzondering van f

https://www.qss-squash.nl/