Instagram heeft wereldwijd meer dan een miljard maandelijkse gebruikers, waarvan meer dan 500 miljoen elke dag de app gebruiken. Om het oude publiek te behouden en nieuwe aan te trekken, vult Instagram de app periodiek aan met verschillende tools, waaronder de Stories-functionaliteit, die in augustus 2016 werd gelanceerd. Het is opmerkelijk dat Stories in deze tijd wereldwijd meer dan 400 miljoen gebruikers heeft gekregen en de meest populaire en snelst groeiende functie van Facebook en Instagram is geworden. Wat is hiervan de reden? Gebruikers kunnen nu gemakkelijker relateren aan de inhoud die ze maken. Door de specificiteit van foto’s en video’s die slechts 24 uur in de geschiedenis zijn opgeslagen, konden mensen meer over zichzelf praten en niet nadenken of de gemaakte publicatie qua stijl en stemming bij hun Instagram-accounts zou passen. De nadruk ligt op de regelmaat en relevantie van de inhoud. Verhalen bieden meer opties voor creativiteit en experimenteren dan de nieuwsfeed van Instagram – met maskers, boemerangs, emoji en andere functies kun je unieke inhoud maken die je in een dag kunt vergeten of, als je wilt, op je profiel kunt opslaan. Met de komst van Stories is de inhoud gegroeid, relevanter en interessanter geworden en daardoor een groot aantal gebruikers aangetrokken. Hierdoor zijn Stories onder de aandacht van adverteerders gekomen, waarbij een op de drie van de meest bekeken verhalen ter wereld door een bedrijf is gemaakt. Advertenties weergevenEr zijn verschillende manieren om advertenties in Stories te lanceren: Facebook Ads Manager, Instagram API en rechtstreeks vanuit je Instagram-account starten. Verhalen is een andere plaats voor adverteren op Facebook, dus het is logisch dat u dit precies kunt inschakelen op het niveau van het kiezen van de typen advertentieplaatsing. Opgemerkt moet worden dat Facebook automatisch verhalen aan de nieuwsfeed begon te koppelen, dus bij het opzetten van reclamecampagnes worden vierkante video’s en afbeeldingen voor de Instagram-nieuwsfeed automatisch gedupliceerd in het Verhalen-formaat op volledig scherm. De advertentietekst wordt onder de afbeelding toegevoegd, deze heeft een achtergrond, die het systeem onafhankelijk selecteert op basis van de dominante kleuren in de afbeelding. Dit geeft adverteerders nog meer mogelijkheden om de juiste boodschap over te brengen aan hun publiek, ongeacht de plaatsing en zonder de extra kosten voor het produceren en aanpassen van advertenties. Als de scheiding van Instagram-feed en Stories echter belangrijk voor je is, kun je de nieuwsfeed altijd uitschakelen. Nadat u de plaatsing en andere targetinginstellingen heeft gekozen, kunt u doorgaan met het maken van een advertentie. In dit stadium moet je beslissen of je berichten plaatst vanaf een Facebook-pagina of Instagram-account. In het eerste geval kan er niet op de profielnaam in de linkerbovenhoek worden geklikt – je kunt advertenties in Stories weergeven zonder een Instagram-account te hebben of er toegang toe te hebben, maar gebruikers kunnen er niet van naar de Facebook-pagina gaan, in het tweede geval zijn overgangen naar het Instagram-account mogelijk … Naast gerichte advertentieacties, zoals sitebezoeken, kun je extra traffic naar je Instagram-account genereren. Bij het maken van een advertentie worden ook advertentie-indelingen geselecteerd. Facebook Cabinets biedt veel advertentie-indelingen die beschikbaar zijn om in Stories te plaatsen, wat gunstig afsteekt bij het lanceren van organische verhalen vanaf een zakelijk Instagram-account. Verhalen formaten en voorbeelden van hun gebruikEen afbeelding Dit formaat wordt vaak gebruikt door klanten uit alle industrieën vanwege het gemak van het voorbereiden van materialen. Ik raad aan om ermee te beginnen als je nog nooit eerder in Verhalen hebt geadverteerd. Een verticale afbeelding op volledig scherm helpt mensen over het merk te informeren door zich aan te passen aan het soort inhoud dat ze gewend zijn te zien. Het belangrijkste voordeel van het starten van deze indeling vanuit Advertentiebeheer is de mogelijkheid om een link naar de site naar de advertentie toe te voegen en een knop te selecteren waarmee de gebruiker de gerichte actie kan uitvoeren. Eén video Het videoformaat wint steeds meer aan populariteit op sociale netwerken, maar ook op internet. Daarom is het niet verrassend dat video in Stories vaak effectiever is dan een vergelijkbaar statisch beeld. Als je video’s hebt die zijn geoptimaliseerd voor de specifieke kenmerken van snel consumerende inhoud op sociale media, zorg er dan voor dat je ze gebruikt om te communiceren met je doelgroep. Bij de voorbereiding is het belangrijk om rekening te houden met de lengte van de videosequentie in Stories, die momenteel niet langer mag zijn dan 15 seconden. Ringgalerij (carrousel) Het formaat staat al lang open voor nieuwsfeeds op Facebook en Instagram, maar het werd pas in februari van dit jaar beschikbaar in Stories. Nu kunnen adverteerders 2 tot 3 foto’s of video’s in één advertentie plaatsen. Het formaat is het meest geschikt voor het promoten van een productlijn of een productlijn, maar in verschillende kleurvariaties. Canvasadvertentie Met dit interactieve formaat op volledig scherm kun je een soort landingspagina binnen Facebook maken met behulp van video’s, afbeeldingen en call-to-action-knoppen, waardoor adverteerders meer kunnen communiceren over het merk of product. De gebruiker ziet een foto of video in zijn verhalen en wanneer hij op de knop “Details” klikt, schakelt hij over naar het canvas op volledig scherm (Canvas), waar hij interactie heeft met de inhoud. Dergelijke landingspagina’s zijn dynamisch, interactief en vormen een uitstekend alternatief voor sites die niet zijn aangepast voor mobiel. Lead-advertenties Een formaat gericht op het verzamelen van contactgegevens van gebruikers. Net als bij het posten in nieuwsfeeds op Facebook en Instagram, waar het formaat zijn effectiviteit al heeft bewezen bij het genereren van leads, stellen leadadvertenties in verhalen adverteerders in staat om de benodigde gegevens rechtstreeks in de site-interface te ontvangen, zonder gebruikers te dwingen over te schakelen naar externe bronnen. Het aanvraagformulier wordt onmiddellijk geopend na het klikken op de knop “Abonneren”, terwijl de basiscontactinformatie van de gebruiker (naam, e-mailadres, telefoonnummer) automatisch wordt ingevuld. De effectiviteit van dit formaat in Stories is te zien in het voorbeeld van DriveNow, een Duitse autodeeldienst gecreëerd door BMW en autoverhuurbedrijf Sixt. DriveNow wilde nieuwe klanten aantrekken in hun Duitse en Belgische markten en gebruikte Lead-advertenties op Facebook en Instagram om hun klantenbestand uit te breiden. Als gevolg hiervan ontving Instagram Stories DriveNow 3x meer leads tegen een lagere CPL (+ 29%) in vergelijking met Facebook-berichten. Winkelen tags De functie om producten op Instagram-berichten te taggen, is meer zakelijk georiënteerd. Door op tags te klikken, krijgen mensen snel toegang tot prijzen en details van de producten die ze leuk vinden, waarna ze op de knop “Ga naar winkel” kunnen klikken en naar de site kunnen gaan om een aankoop te doen. Facebook ontwikkelt echter actief tools om de online verkoop op Instagram te vergroten. In juli opende de site bijvoorbeeld de Instagram Collections-indeling voor alle adverteerders. Daarom is het waarschijnlijk dat tagging binnenkort beschikbaar komt voor betaalde promotie. Instagramverhalen is de meest populaire en snelst groeiende functie van Facebook en Instagram en kan door klanten uit vrijwel elke branche worden gebruikt om met het publiek te communiceren. Wat is het volgende?Het aantal actieve doelgroepen, evenals de groeiende interesse van adverteerders in Stories, laten er geen twijfel over bestaan dat Facebook deze tool zal blijven ontwikkelen. De nieuwste innovaties hebben betrekking op de uitbreiding van de gebruikersfunctionaliteit: Instagram is van plan om verticale video’s van maximaal een uur toe te staan, en om achtergrondmuziek aan de verhalen toe te voegen. Dergelijke veranderingen houden verband met een toename van de betrokkenheid van het publiek bij gepubliceerde inhoud. Gebruikers schieten meerdere verhalen achter elkaar, gebruiken de live-functie en besteden meer tijd aan het bekijken van verhalen van vrienden. Tegelijkertijd worden volgens interne gegevens van Facebook in 70% van de gepubliceerde video’s bekeken met geluid aan. Deze innovaties worden uiteraard gemotiveerd door het verbeteren van de kwaliteit van de gebruikerservaring, maar kunnen ook nuttig zijn voor adverteerders. Analyseer welke functies van Verhalen uw volgers gebruiken, waar ze positief op reageren en volg de conclusies bij het voorbereiden van uw promotiemateriaal. Dit maakt de inhoud die u publiceert relevanter en interessanter voor uw publiek. Waar moet u op letten bij het voorbereiden van materialen?
Het is innovatie in interactie met de doelgroep die merken in staat stelt resultaten te behalen die een positieve impact hebben op hun bedrijf. …..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!
|
https://marketingbook.shop/ |