paginalayout Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist. Hoe mensen gebruik maken van zoekmachines De afbeelding hieronder is een van de meest voorkomende gebruikersreizen in Google Search: De interacties met zoekmachines zijn in de loop der jaren geëvolueerd. Het principe blijft echter hetzelfde: Noodzaak van een oplossing, informatie of een antwoord Lees meer over de populairste zoekmachines en hun geschiedenis. Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist. Hoe classificeren we zoekopdrachten? Navigatie zoekopdrachten Op basis van onze casestudy, waarin we 1,6 miljard trefwoorden hebben geanalyseerd, bereiken merken zoals YouTube, Facebook en Google de hoogste zoekvolumes, samen met andere navigatiezoekopdrachten. Informatieve zoekopdrachten Transactionele zoekopdrachten Er zijn veel blogberichten over hoe je een bepaalde zoekopdracht kunt targeten. Het kan echter niet zo gemakkelijk zijn in de toekomst vanwege de toenemende populariteit van stemassistenten zoals Siri, Google Now of Alexa. Informatieve zoekopdrachten kunnen snel veranderen in transactionele zoekopdrachten door het openen van een nieuwe app of het geven van een optie om een aankoop te doen. SERP updates Websites over de hele wereld worden dagelijks, wekelijks of maandelijks bijgewerkt, …ok, sommige zijn dat niet, maar dat is een ander geval. Het ding is dat het internet elke dag groeit. Wanneer nieuwe websites en veranderingen worden geïndexeerd door een zoekmachine, kunnen de organische resultaten veranderen. Een andere zeer belangrijke factor is het Google-algoritme dat voortdurend verandert. Kleine aanpassingen kunnen helemaal niets veroorzaken, maar een grote algoritme-update kan uiteindelijk leiden tot een aardbeving. Pro tip: Abonneer u op onze SERP volatility tracker om op de hoogte te blijven van eventuele algoritmewijzigingen. Wat we proberen te zeggen is dat zelfs als u de winnaar bent, uw posities kunnen (en waarschijnlijk ook zullen) worden vervangen door concurrenten de andere dag, en vice versa. In de grafiek hieronder ziet u het belang van de hoogste ranking in Google, afhankelijk van hun organische click-through rate (CTR) distributie voor mei 2019 (gebaseerd op gegevens van Advanced Web Ranking). SERP functies Laten we eens kijken naar de resultaten voor de zoekopdracht “Hoe aardappelen bakken”. Het eerste resultaat is een Google-fragment met alle of de belangrijkste informatie, zodat u de andere resultaten niet hoeft te controleren. 28 Google-rijke fragmenten die u in 2019 moet weten [handleiding + infographic]. Het is omdat de SERP-functies een grotere visuele aantrekkingskracht hebben en ze bieden vaak genoeg informatie zodat de Google-gebruikers helemaal niet op andere resultaten hoeven te klikken of ze alleen op de resultaten klikken. Dit zijn enkele van de meest voorkomende rijke fragmenten die u in de SERP ziet: Uitgelicht fragment |
https://ralfvanveen.com |